گز کرمانی

فروشگاه به گز عرضه کننده گز کرمانی به صورت آنلاین می باشد.

گز کرمانی

فروشگاه به گز عرضه کننده گز کرمانی به صورت آنلاین می باشد.

فروشگاه "به گز" بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور و مرجع تخصصی انواع گز اصفهان، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند.فروشگاه به گز گستره‌ای به وسعت انواع گز اصیل اصفهان (آردی، لقمه ای، سکه ای، شکلاتی، رژیمی و ... )، انواع پولکی (نارگیلی، زعفرانی، گل محمدی، لیمویی، پرتقالی و ...)، انواع نقل (بیدمشکی، بادام، شکرپنیر و ...)، سوهان (سوهان عسلی، لقمه ای، تخت، سوهان گز و...)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس اصفهانی همچون کرمانی، مظفری، بلداجی، آریا، بوعلی، شیرین، نسرین، سلطانی، آنتیک، سکه و ...
آدرس وب سایت www.behgaz.com

  • ۰
  • ۰

 

گز کرمانی با مغز فندق
 

همه چیز در مورد گز کرمانی با مغز فندق

گز اصفهان از متداول­ترین شیرینی­های قدیمی و سنتی ایران است که در اکثر گزهای مرغوب (همچون گز کرمانی با مغز فندق) از گزانگبین، شکر سفیده تخم ­مرغ و گلوکوز مایع(بادکا)، انواع مغزها همچون مغز پسته یا بادام فندق و… ، ترنجبین، گلاب یا عرق بیدمشک استفاده شده و شاید بتوان گفت تنها شیرینی در جهان است که در ترکیب آن از شیره ترنجبین و یا شیر خشت یا گزانگبین عسل یا انگبین علفی  و سرشار از منابع پروتئینی (سفیده تخم مرغ)، مواد آلی، ویتامین­ها و موادمعدنی (با توجه به انواع مغزهای استفاده شده در گز مانند بادام، پسته و فندق) و دارای یکی از طولانی­ ترین  پروسه­ های تولید (حدود ۹ ساعت) و از نظر ماندگاری و حفظ شرایط عالی بدون استفاده از هیچ گونه مواد غیر طبیعی و نگهدارنده در مقام بالایی قرار دارد (حدود ۴ الی ۶ ماه).

یکی از مقصد های مهم گردشگری ایران، شهر زیبای اصفهان، پایتخت فرهنگ و هنر ایران است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را پذیرا می باشد. گز، پولکی و نبات از جمله سوغاتی های معروف این شهر هستند. گز اصفهان قدمت بسیار طولانی دارد که یکی از اصلی ترین این گز ها ، گز کرمانی است به طوری که به گفته بعضی از منابع نخستین بار گز در دوران صفویه تولید شده است و ریشه اصلی آن نیز نوع خاصی از شیرینی به نام حلوا چوبه بوده که از سفیده تخم مرغ و شکر به دست می آمد و جهت رفع خستگی و تجدید قوا مصرف می شد و بعدها نوع تکامل یافته آن توسط پادشاهان ایرانی به عنوان پیشکش به دیگر پادشاهان دنیا هدیه داده شد.

 

بخوانید:  انواع گز اصفهان و نکات مربوط به نگهداری گز

 

 

خاصیت گز بادامی پر مغز کرمانی اصفهان

خواص مغز فندق موجود در گز کرمانی اصفهان

آشنایی با فندق

فندق یک نوع میوه کوچک است که امروزه بیشتر به عنوان تنقلات مصرف می شود. میوه فندق دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن می باشد ، جالب است بدانید که فندق به عنوان یک طعم دهنده در قهوه نیز استفاده می شود.

روغن فندق یکی از ابزارهای پخت و پز می باشد. فندق یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که یک منبع ایده آل پروتئین است. اگر صد گرم از فندق را میل کنیم به اندازه پانزده گرم پروتئین دریافت خواهیم کرد. فندق غنی از چربی های سالم می باشد و کلسترول و سدیم ندارد. فندق میوه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند.

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین گز اصفهان «به گز» مراجعه نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی