گز کرمانی

فروشگاه به گز عرضه کننده گز کرمانی به صورت آنلاین می باشد.

گز کرمانی

فروشگاه به گز عرضه کننده گز کرمانی به صورت آنلاین می باشد.

فروشگاه "به گز" بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور و مرجع تخصصی انواع گز اصفهان، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند.فروشگاه به گز گستره‌ای به وسعت انواع گز اصیل اصفهان (آردی، لقمه ای، سکه ای، شکلاتی، رژیمی و ... )، انواع پولکی (نارگیلی، زعفرانی، گل محمدی، لیمویی، پرتقالی و ...)، انواع نقل (بیدمشکی، بادام، شکرپنیر و ...)، سوهان (سوهان عسلی، لقمه ای، تخت، سوهان گز و...)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس اصفهانی همچون کرمانی، مظفری، بلداجی، آریا، بوعلی، شیرین، نسرین، سلطانی، آنتیک، سکه و ...
آدرس وب سایت www.behgaz.com

۲۶ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خاصیت درمانی گز اصفهان

 

خاصیت درمانی گز اصفهان

آیا گز اصفهان خاصیت درمانی دارد؟

پایه اصلی گز اصفهان باید از انگبین‌های طبیعی همچون شیرخشت و ترنجبین تهیه‌شده باشد تا خاصیت درمانی پیدا کند.

مهم‌ترین خواص گز

این شیرینی نقش موثری در تقویت عمومی و افزایش انرژی بدن دارد؛ گز هموگلوبین خون را افزایش می‌دهد و کم‌خونی را هم برطرف می‌کند.

گز اصفهان به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E ، لوتئین و زآگزانتین خاصیت آنتی ‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.گز تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه دارد.

این درست است که می‌گویند گز اصفهان به سبب داشتن صمغ‌های گیاهی خاصیت درمانی دارد؟

شیرخشت ازنظر خواص مشابه ترنجبین، اما قوی‌تر از آن است. اگر گز با تکه‌های صمغی سفید و شیرین شیرخشت تهیه‌شده باشد
وقتی در دهان می‌گذارید، زود حل می‌شود. زبان را بسیار سرد می‌کند و شیرینی آن با عسل و شکر متفاوت است.
و این ماده اصیل در گزهای برند های معروفی همچون :

و  سایر برندهای اصیل ارائه‌شده در ” سایت به‌گز ” وجود داشته و با خیال راحت می‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک میان وعده فوق‌العاده سالم استفاده کرد.

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین گز اصفهان «به گز» مراجعه نمایید.

  • گز کرمانی
  • ۰
  • ۰

عکس کنترل درمان دیابت
 

 کنترل و درمان دیابت با استفاده از چند نکته

کنترل و درمان دیابت

اگرچه دیابت بیماری خطرناکی است، اما حتی دیابت وابسته به انسولین با استفاده از تزریق انسولین قابل‌درمان است. شما باید یک رژیم مناسب انتخاب کنید و دلیلی ندارد که نتوانید زندگی عادی داشته باشید، کلید کنترل و درمان هر دو نوع دیابت انسولینی و غیر انسولینی بستگی به این دارد که شما شغل عادی داشته باشید، انسولین و مقادیر قند خون بدنتان را در حد طبیعی نگه‌دارید اگر آن‌ها خیلی بالا یا خیلی پایین بودند می‌تواند باعث مشکلات زیادی شوند و باید از این مسئله اجتناب کرد این بدان معنی نیست که شما نسبت به مقادیر قند خونتان یا رژیم غذایی‌تان بدبین باشید.

برای دیابت غیر انسولینی تغییر در رژیم غذایی ضروری است و تا حد امکان می‌توان با استفاده از توصیه‌های پزشکی مقادیر قند خون را پایین آورد درواقع تغییر در رژیم غذایی باعث بهبود سلامتی یک فرد دچار دیابت می‌شود. بیماران دچار دیابت انسولینی از پیشرفت آزمایشگاهی بهره‌مند می‌شوند. این‌ها معمولاً یک قطره خون را از انگشت یا لاله گوش گرفته و راحت‌تر مقدار قند خون را کنترل می‌کند و یا به‌وسیله تغییر رژیم غذایی یا تغییر مقدار انسولین قند خون را کنترل می‌کنند. وقتی‌که دیابت انسولینی یا غیر انسولینی برای شما تشخیص داده شد پزشکتان به شما یاد می‌دهد که چگونه داروهایتان و انسولین و آزمایش گلوکز بکار ببرید، دکتر همچنین به شما یک راهنمای غذایی داده و یا شمارا نزد متخصص تغذیه می‌فرستد.

گز بدون شکر مخصوص افراد دیابتی

راه‌های دیگر درمان دیابت

بعدازآنکه لوزالمعده از تولید انسولین بازایستاد، در موارد بسیار نادری امکان برگشت آن به حالت طبیعی اولیه وجود دارد. اما درعین‌حال برخی درمان‌های جایگزین یا کامل‌کننده روش‌های معمول) می‌توانند موجب تحریک لوزالمعده به فعالیت مجدد شوند و پاسخ بدن به انسولین را بهبود بخشند و غلظت گلوکز خون را متعادل کنند،
بنابراین، این روش‌ها ارزش مطالعه در مواردی چون دیابت غیر انسولینی و در ابتدای ابتلا به دیابت انسولینی، که هنوز امکان وجود فعالیت (کم) در لوزالمعده وجود دارد، رادارند.

 

بخوانید:  رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت چیست؟

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین گز اصفهان «به گز» مراجعه نمایید.

 

  • گز کرمانی
  • ۰
  • ۰
طرز تهیه گز لقمه ای در منزل اصفهان
 

طرز تهیه گز لقمه ای در خانه

در مقاله ذیل علاوه بر توضیحاتی در مورد تاریخچه و انواع گز اصفهان به آموزش طرز تهیه گز لقمه ای در خانه بصورت کامل و دقیق مخصوص ۱۶ نفر می پردازیم.

گز اصفهان یکی از خوشمزه ترین سوغاتی های این شهر هست و اضافه بر خوشمزگی باید دقت داشته باشیم که برترین برند ها را خریداری کنیم . اصفهان پایتخت هنر ایران است و پر هست از چیزهایی که می شود از آنجا برای بقیه سوغات برد. از ظروف میناکاری و جعبه‌های خاتم کاری گرفته تا پارچه‌های قلم‌کار.

ولی نام اصفهان اکثر از هر چیز با گز و پولکی‌اش گره خورده و بدون اغراق اگر اصفهان بروی و از آنجا برای کسی گز، سوغات نبری انگار در حقش جفا کرده‌ای. از انواع گز اصفهان می توان به گز لقمه ای، گز آردی، گز سکه ای و گز انگشت پیچ اشاره نمود. سابقه تولید این محصول به بیش از چند قرن می رسد. با مقدار موادی که در دستور پخت گزاصفهان قرار گرفته است می توانید برای ۱۶ نفر گز مخصوص و اصیل اصفهان را در خانه تهیه کنید.

 

گز نیکو منش ۴۰ درصد مغز پسته لقمه – ۳۵۰ گرم

 

تاریخچه تولید گز

تاریخچه گز به زمان قاجاریه بر می گردد و البته به این صورت کنونی نبوده بلکه به صورت رنگ کاراملی و بدون سفیده تخم مرغ بوده و به عنوان شیرینی سنتی و در اعیاد خاص مورد استفاده قرار می گرفت. گز کرمانی را باید مخترع شیرینی گز به حساب آورد و پس از آن گز سکه اصفهان بود که به تولید این محصول پرداخت و سپس این محصول در شهر بلداجی از توابع استان چهارمحال و بختیاری تولید شد. گز اصیل بلداجی نیز همچون گز اصفهان کیفیت بالایی داشته ولی در سایر نقاط ایران و جهان نام این محصول به دیار نصف جهان (اصفهان) گره خورده است.

این شیرینی و میان وعده سالم از قدیم الایام با استفاده از مواد اولیه کاملاً طبیعی  تهیه شده و با وسایل و روش های سنتی تولید می شد اما امروزه به دلیل صادرات این محصول به خارج از کشور استانداردهایی برایش در نظر گرفته شده است.

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین گز اصفهان «به گز» مراجعه نمایید.

  • گز کرمانی
  • ۰
  • ۰

 

 

راهکاری هوشمندانه برای رسیدن از دانه به آرد گندم

نان به‌عنوان مهم‌ترین منبع تأمین‌کننده انرژی و پروتئین بسیاری از مردم جهان شناخته‌شده و اهمیت این کالای استراتژیک بر کسی پوشیده نیست، بدین‌جهت تولیدکننده سلامت این ماده غذایی ارزشمند کوشیده‌اند، همچنین با توجه به رشد روزافزون فناوری در صنایع مختلف مخصوصاً صنایع غذایی، تولید محصول باکیفیت و قیمت تمام‌شده پایین بدون نوسازی صنایع و کارخانه‌ها و همسو شدن با روند پیشرفت تکنولوژی میسر نخواهد بود.

 

تبدیل دانه به آرد گندم

راهکاری هوشمندانه از دانه به آرد گندم

این ساختار یکپارچه سبب افزایش راندمان تولید، افزایش کیفیت محصول، کاهش قیمت تمام‌شده و همچنین کاهش مصرف انرژی می‌گردد

 

گز آردی ۴۲ درصد پسته گز کرمانی

 

سیستم اتوماسیون یکپارچه کارخانه تولید آرد کارخانه را مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا نموده و این ساختار یکپارچه سبب افزایش:

– راندمان تولید
– افزایش کیفیت محصول
– کاهش قیمت تمام‌شده
– کاهش مصرف انرژی می‌گردد.

 

بخوانید:  تقلب در صنایع مواد غذایی و نحوه شناسایی آن در زعفران، شیر، ادویه، گوشت و ... چگونه است؟

 

این سیستم شامل مجموعه‌ای است از نرم‌افزارها، سخت‌افزارها، ادوات ابزار دقیق و ماشین‌آلات که در کنار هم مجتمع گردیده و متناسب با ماشین‌آلات فعلی کارخانه، سیستم کنترل بی‌نظیری را برای فرایند تولید شما فراهم می‌آورند.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین گز اصفهان «به گز» مراجعه نمایید.

  • گز کرمانی
  • ۰
  • ۰

 

گز کرمانی با مغز فندق
 

همه چیز در مورد گز کرمانی با مغز فندق

گز اصفهان از متداول­ترین شیرینی­های قدیمی و سنتی ایران است که در اکثر گزهای مرغوب (همچون گز کرمانی با مغز فندق) از گزانگبین، شکر سفیده تخم ­مرغ و گلوکوز مایع(بادکا)، انواع مغزها همچون مغز پسته یا بادام فندق و… ، ترنجبین، گلاب یا عرق بیدمشک استفاده شده و شاید بتوان گفت تنها شیرینی در جهان است که در ترکیب آن از شیره ترنجبین و یا شیر خشت یا گزانگبین عسل یا انگبین علفی  و سرشار از منابع پروتئینی (سفیده تخم مرغ)، مواد آلی، ویتامین­ها و موادمعدنی (با توجه به انواع مغزهای استفاده شده در گز مانند بادام، پسته و فندق) و دارای یکی از طولانی­ ترین  پروسه­ های تولید (حدود ۹ ساعت) و از نظر ماندگاری و حفظ شرایط عالی بدون استفاده از هیچ گونه مواد غیر طبیعی و نگهدارنده در مقام بالایی قرار دارد (حدود ۴ الی ۶ ماه).

یکی از مقصد های مهم گردشگری ایران، شهر زیبای اصفهان، پایتخت فرهنگ و هنر ایران است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را پذیرا می باشد. گز، پولکی و نبات از جمله سوغاتی های معروف این شهر هستند. گز اصفهان قدمت بسیار طولانی دارد که یکی از اصلی ترین این گز ها ، گز کرمانی است به طوری که به گفته بعضی از منابع نخستین بار گز در دوران صفویه تولید شده است و ریشه اصلی آن نیز نوع خاصی از شیرینی به نام حلوا چوبه بوده که از سفیده تخم مرغ و شکر به دست می آمد و جهت رفع خستگی و تجدید قوا مصرف می شد و بعدها نوع تکامل یافته آن توسط پادشاهان ایرانی به عنوان پیشکش به دیگر پادشاهان دنیا هدیه داده شد.

 

بخوانید:  انواع گز اصفهان و نکات مربوط به نگهداری گز

 

 

خاصیت گز بادامی پر مغز کرمانی اصفهان

خواص مغز فندق موجود در گز کرمانی اصفهان

آشنایی با فندق

فندق یک نوع میوه کوچک است که امروزه بیشتر به عنوان تنقلات مصرف می شود. میوه فندق دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن می باشد ، جالب است بدانید که فندق به عنوان یک طعم دهنده در قهوه نیز استفاده می شود.

روغن فندق یکی از ابزارهای پخت و پز می باشد. فندق یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که یک منبع ایده آل پروتئین است. اگر صد گرم از فندق را میل کنیم به اندازه پانزده گرم پروتئین دریافت خواهیم کرد. فندق غنی از چربی های سالم می باشد و کلسترول و سدیم ندارد. فندق میوه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند.

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین گز اصفهان «به گز» مراجعه نمایید.

  • گز کرمانی
  • ۰
  • ۰
 
عکس گز رژیمی
 

تولید گز بدون شکر و گز رژیمی

در این مقاله می خواهیم به اطلاعات جامعی در مورد گز بدون شکر و گز رژیمی بپردازیم و شمارا با این نوع گز ها آشنا سازیم.

برای تهیه گز رژیمی بدون قند ازهیچ گونه شیرین کننده مصنوعی مثل آسپارتام یا ساخارین استفاده نشده است.تنها شیرین کننده این محصول گیاه استویا می باشد.استفاده از استویا در این گز سبب شده بیماران دیابتی هم بتوانند این محصول را با خیال راحت میل نمایند.علاوه بر آن تولید این گز به گونه ای بوده است که بیماران سلیاکی هم با خیال راحت بتوانند از آن استفاده نمایند.زیرا این گز بدون گلوتن و فاقد آرد بوده و برای تهیه این محصول بجای آرد از سفیده تخم مرغ استفاده شده است.در نتیجه آن دسته از افراد که بدنبال مواد غذایی بدون گلوتن هستند انتخاب این محصول برای آنها بهترین گزینه می باشد.

گز بدون شکر و گز رژیمی چیست؟

مزایای استفاده از گز رژیمی

 

گز یکی از فراورده‌های سنتی ایران است که بسیار مورد توجه مردم و گردشگران خارجی قرارگرفته است. کاربرد قندهایی ازجمله ساکارز و گلوکوز در تولید این محصول، استفاده از آن را برای بعضی از اقشار ازجمله افراد مبتلابه بیماری دیابت محدود کرده است، لذا گز رژیمی (بدون شکر) جایگزین گز معمولی شده است.

 

بخوانید:  گز بادامی کرمانی

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین گز اصفهان «به گز» مراجعه نمایید.

  • گز کرمانی
  • ۰
  • ۰

 

عکس شربت سکنجبین
 

۰ تا ۱۰۰ شربت سکنجبین از زبان اطباء قدیم

زکریای رازی استاد طب گیاهی در مورد شربت سکنجبین می‌گوید:

یکی از نوشابه‌هایی که زیاد مصرف می‌شود سکنجبین است که نوشیدن آن منافع بسیار دارد،یکی از منافع سکنجبین آن است که چون آن را با یخ خنک کرده و بنوشند. صفرا را می‌برد و از التهاب حرارت معده می‌کاهد و آنچه بلغم در معده و روده‌ها باشد، خارج می‌کند.اگر سکنجبین را باریشه و تخم کاسنی بسازند و کمی گلاب به آن اضافه کنند،نوشابه‌ای پرسود و شگفت‌آور خواهد بود. مخصوصاً برای آن‌هایی که جگر و معده‌ای گرم داشته و یا دچار گرفتگی معدی شده‌اند و نیز برای کسانی که مبتلابه نفخ می‌باشند، منافع زیادی دارد ولی برای مبتلایان به زخم معده و روده زیان‌بخش است

سکنجبین تمام منافع سرکه را دارا است ولی ضررش به‌اندازه آن نیست، به‌خصوص اگر سکنجبین را با عسل و سایر قندهای طبیعی درست کنند،در این صورت سرکه با قند ترکیب‌شده و جلو زیان سرکه را می‌گیرد.ولی اگر در موقع تهیه آن، مراعات لازم رعایت نشود و ترش شود برای اعصاب ضرر بسیاری خواهد داشتو آن‌هایی که معده‌ای ضعیف دارند و هم‌چنین مبتلایان به اسهال و درد سینه به‌ خصوص مسلولین نباید از سکنجبین استفاده کنند
و کسانی که دچار سرماخوردگی شده‌اند و آنهای مبتلابه رعشه و دردهای عصبی هستند، حتماً باید از مصرف سکنجبین پرهیز نمایند
و همچنین مبتلایان به‌ سختی ادرار مجاز به مصرف آن نیستند.

 

بخوانید:  تولید و صادرات گز

 

انواع شربت سکنجبین

– شربت سکنجبین 

۳ کیلو شکر را وزن کرده و صاف نمایید و پس از قوام آمدن ۷۵ گرم سرکه اعلاء و سفید در آن ریخته حرارت داده،چند جوش که زد بردارید. ولی نزدیک قوام آمدن ۳۸۰ گرم برگه‌های نعناع یا سوسنبر را در آن بریزید که معطر شود،اما قبل از برداشتن از روی آتش قدری چشیده و امتحان کنید که اگر ترشی آن زیاد شده قدری شکر به آن بیفزاییدو اگر کم است سرکه بزنید، می‌توانید از اغذیه ‌فروشی‌ها یک بطری جوهر سرکه خریداری کرده و به آن بزنید،برگ سوسنبر را بیرون آورده، سرد که شد در بطری‌ها ریخته ۱۲ ساعت بعد چوب‌پنبه گذارده محفوظ بدارید.

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین گز اصفهان «به گز» مراجعه نمایید.

  • گز کرمانی
  • ۰
  • ۰
ایده پسیل گز
 

پیشنهاد‌ها مرتبط با معرفی گون و پسیل تولید کننده گز انگبین

– در استاندارد ملی ایران به شماره ۳۰۲۳، با عنوان ویژگی‌ها و روش‌های آزمون گز بدون گزانگبین، حشره مولد گزانگبین بانام علمی پسیلا سیلا لارینوس (سیلیلیده – Psylla csylla-Lrinus) و در استاندارد ملی ایران شماره ۲۶۱۹، ویژگی‌ها و روش‌های آزمون گزانگبین، این حشره با نام علمی سیامافیلا داکورا (پایلیده – Cyamophila dacora(Paylidae)) معرفی‌شده است.
با توجه به نامهٔ انجمن علمی حشره ‌شناسی ایران مبنی بر اصلاح نام علمی پسیل گز ایران پیشنهاد می‌شود که نام این حشره در این دو منبع سیاموفیلا آستراگالیکولا ججچکور (سیلیده-Cyamophila astragalicola Gegechkor (Psyllidae) ) معرفی شود.

 

مطالعه کاهش تولید گزانگبین

 

– امروز توجه خاص و ویژه دولت به همراه مشارکت مردم در امر برنامه‌ریزی بلندمدت درزمینهٔ حمایت از حشره مولد گزانگبین و احیای صنعت تولید گزانگبین بیش‌ازپیش احساس می‌شود.با توجه به این‌که حشرات پسیل گون از موارد گونه‌های منحصربه‌فرد در جهان محسوب می‌شود جلب حمایت و کمک سازمان‌های جهانی مانند FAO روند حفاظت آن را تسریع می‌کند.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین گز اصفهان «به گز» مراجعه نمایید.

  • گز کرمانی
  • ۰
  • ۰
تصویر خوردن گز

 

۵ دروغی که در مورد خوردن گز به شما گفته‌اند

به‌ندرت می‌توان فردی را پیدا کرد که از خوردن گز، شکلات و آدامس ناراضی باشد.تنوع این‌گونه محصولات به‌قدری زیاد است که هر سلیقه و ذائقه‌ای را پوشش می‌دهند.البته علاوه بر تنوع زیاد آن‌ها باورها و دروغ‌های بسیاری نیز وجود دارد.شاید شما هم با شنیدن این دروغ‌ها آن‌ها را پذیرفته باشید و از خوردن آن‌ها لذت کافی را نبرده باشیدکه در ادامه آن‌ها را برای شما بازگو می‌کنیم.

 

چالش های تولید گز اصفهان

 

در مورد گز شکلات و آدامس چه باورهای به‌ظاهر درستی وجود دارد؟

همانند سایر خوراکی‌ها، انواع گز و شیرینی هم تا زمانی که در مصرفشان حد تعادل را رعایت کنید برای سلامتی شما ضرری ندارند. این در حالی است که مصرف بیش‌ازحد آن‌ها نیز سبب اضافه‌وزن و افزایش خطرات مربوط به‌سلامتی می‌شود و برعکس آن مصرف مقادیر مناسبی از گز و شکلات فوایدی هم برای سلامتی افراد خواهد داشت.

 

چالش های خوردن گز

۵ دروغی که در مورد خوردن گز به شما گفته‌اند

 

حال به بیان ۵ دروغ رایج و باور نادرست در مورد خوردن گز و شکلات و آب ‌نبات می‌پردازیم:

۱- مصرف شکلات و آب‌نبات سبب افزایش کلسترول خون می‌شود

برخلاف عقیده عموم مردم که اگر کلسترول بالا دارید نه‌ تنها نیازی نیست از خوردن شکلات پرهیز کنید، بلکه خبرهای خوشحال‌کننده حاکی از آن است که بسیاری از پژوهش‌های علمی در سرتاسر جهان بیان کرده‌اند که شاید مصرف شکلات باعث کاهش میزان کلسترول خون بشود.

 

بخوانید:  گز آردی 28 درصد پسته گز کرمانی 

 

۲- شکلات سفید هم یک نوع شکلات است

اکثر مردم بر این باورند که شکلات سفید همان شکلات است ولی این سخن، دروغی بیش نیست.شکلات‌هایی به رنگ شیری، قهوه‌ای و سیاه‌رنگ از پودر کاکائو درست می‌شوند این در حالی است که شکلات سفید از کره‌ی کاکائو تهیه می‌شود.پس با این اوصاف اگرچه شکلات سفید در ظاهر و خوشمزگی دست‌کمی از شکلات‌ها ندارد ولی نمی‌توان شکلات سفید را جزء گروه شکلات‌ها دسته‌بندی کرد.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین گز اصفهان «به گز» مراجعه نمایید.

 

  • گز کرمانی
  • ۰
  • ۰
 

معرفی پیش‌کسوتان تولید گز

 

معرفی پیشکسوتان تولید گز و ۷ خصوصیت اخلاقی آنان

امروز به معرفی پیشکسوتان تولید گز برآمدیم چرا که چنان زیسته‌ و کارکرده‌اند که هنوز پس از گذشت ده‌ ها سال هنوز خوش‌نامی و حسن شهرتشان زبانزد همگان است و فرزندان و نوادگان آنان نیز با تأسی به پدر و نیاکان خود، سعی بر تداوم و امتداد طریق نیکوی ایشان دارند.

معرفی پیشکسوتان تولید گز

قدیمی ترین تولیدکننده گز اصفهان

در این خصوص برخی فامیل‌ها و خانواده‌ها به همان مردان بزرگ و ماندگار مشهور هستند. ازجمله می‌توان خاندان‌های:

– شیخ بهایی
– گوهریان
– دردشی
– فضیلتی
– سلطانی
– سلامتیان
– محسن زاده کرمانی

و چندین فامیل محترم دیگر که ذکر نام همه‌ی آنان باعث طولانی شدن مطلب می‌شود را ذکر نمود. امید است فرزندان و نوادگان آنان و به‌طورکلی نسل سه عرصه معاصر تولید گز بنا به این سخن گران‌مایه که:

 

دیگران کاشتند و ما خوردیم                                        ما بکاریم و دیگران بخورند

 

و در راه کارآفرینی، نوآوری و رشد و تکوین این شیرینی اصیل ایرانی به موفقیت‌های بیشتری نائل گردند.

تجلیل از گذشتگان و نسل سابق سازندگان گز

تعمق در تاریخچه و خاطرات کسب‌وکار برای ما که آن روزها نبوده‌ایم بسیار پندآموز و درس دهنده است. به‌طورکلی وجود کاروانسراها و تیمچه‌های آن روز که ده‌ها زرگر، بزاز و مسگر و… دیواربه‌دیوار هم تحت عنوان هم چراغی، کرکره مغازه‌هایشان را بالا زده و چراغ‌ها را هم‌زمان روشن می‌کردند و باوقار و طمأنینه و صداقت، به کسب روزی حلال قانع می‌شدند حاکی از فضائل قابل‌تحسین کاسبان دوره قدیم است.
بر اساس آثار و یادگارهای جامانده، گز سازان گذشته نیز هرکدام صاحب کمالات و خوبی‌های فراوانی بوده‌اند که به برخی از آن‌ها اشاره داریم.

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین گز اصفهان «به گز» مراجعه نمایید.

 

  • گز کرمانی